DIIS Policy Brief

Hizb’allah bruger medierne til at skabe nye alliancer og skræmme gamle fjender

Dygtig mediehåndtering er central for organisationens magtposition

Hizballah har udviklet en sofistikeret, flerstrenget mediestrategi. Organisationen retter sig mod forskellige målgrupper med skræddersyede budskaber, for på den måde at søge nye alliancer og skræmme gamle fjender.

Organisationens mediehåndtering har været helt central i indtagelsen og bibeholdelsen af den magtposition som organisationen har tilkæmpet sig de sidste 25 år, både i Libanon og i Mellemøsten generelt. Siden generalsekretær Hassan Nasrallah kom til roret i 1992, har Hizballah i stadig højere grad brugt mediernes gennemslagskraft til at formidle sine budskaber - både internt i den shiitiske befolkning og på tværs af konfessionelle grænser og statsgrænser.

Læs mere i den nye DIIS Report ”Hizballah's communication strategy: Making friends and intimidating enemies”.

Emner
Regioner
Libanon